Nie inwestuj w blog biznesowy. Zostaw zyski dla mnie

Nie inwestuj w blog biznesowy. Zostaw zyski dla mnie

Powiedziałby Ci konkurent.

Blog biznesowy nie jest dla osób, które marzą o niższych dochodach, mniejszym ruchu na stronie czy ograniczaniu rozwoju swojej marki. Twoi konkurenci mają nadzieję, że do nich należysz. W ten sposób unikniesz bowiem jednej rzeczy: rozwoju swojej firmy.

89% firm uważa, że na przestrzeni kolejnych 5 lat, blogi staną się jeszcze ważniejsze”

I istnieją całkiem solidne podstawy do tego, by sądzić, że się nie mylą.

Skuteczność content marketingu wykres
źródło: business2community.com

Dlaczego ludzie tracą czas na prowadzenie blogów biznesowych?

Prowadzenie wartościowego bloga to inwestycja czasowa, z której zwrotu nie otrzymasz pierwszego dnia. Drugiego też nie. I kolejnego również.

Jaka więc motywacja stoi za poświęcaniem swojej energii i czasu na tworzenie bezpłatnych treści? Znam kilka powodów.

1. Pozycja eksperta, darmowy PR, budowanie relacji… na początek

Blog to scena Twojej firmy, która daje praktycznie nieograniczone możliwości. Nie masz tu limitu czasowego i nie obowiązuje Cię dress code. Od pierwszego słowa do ostatniej kropki sam decydujesz, jak zaprezentujesz markę potencjalnym klientom.

Czy Twoje słowa okażą się dla nich na tyle wartościowe, że podzielą się nimi ze znajomymi i zostaną z Tobą na dłużej? Jaką opowieścią przekonasz ich do swojej firmy i jej wartości?

Światła rozbłysły. Teraz jakość wystąpienia zależy tylko od Ciebie.

2. Blog biznesowy to serce content marketingu

Posty w mediach społecznościowych, webinary, publikowane ebooki, szkolenia – sukces tych działań w dużej mierze opiera się na solidnym fundamencie, jakim jest blog.

To tam potencjalni klienci weryfikują Twoją wiedzę i profejsonalizm. Tam nabierają zaufania i tam nawiązują pierwsze relacje. To tam ludzie, którzy mimo że nigdy Cię osobiście nie poznali, zaczynają widzieć w Tobie eksperta.

Blog biznesowy to kopalnia wiedzy na temat Twoich odbiorców. Dowiadujesz się, co najchętniej czytają, poznajesz ich opinię, wiesz, jakie mają potrzeby. A stąd już tylko krok do podbicia konwersji.

3. Przyjaźń z Googlem

Dobrze prowadzony blog biznesowy ma niebagatelny wpływ na pozycjonowanie strony Twojej firmy w wyszukiwarce. Obszerne, wartościowe treści przygotowane na podstawie analizy swojej branży i potrzeb jej klientów są doceniane przez algorytmy Google’a i windują stronę na wysokie pozycje na liście wyszukiwań. A to pociąga za sobą szereg konsekwencji.

Wyższa pozycja to więcej odwiedzających. Więcej odwiedzających to więcej klientów. Więcej klientów to wyższe zyski. Kalkulacja jest dość prosta.

4. Dla idealistów: trochę zabawy i dużo rozwoju

Świadomość, że każdego tygodnia Twoje słowa czyta określona ilość osób wzbudza poczucie odpowiedzialności. Dokładniej filtruje się swoje myśli, zanim palce zaczną uderzać w klawiaturę.

Rosną wymagania w stosunku do siebie i motywacja, by tworzyć jeszcze lepsze niż dotychczas treści. Rozwijasz więc swoje umiejętności na wszelkich możliwych polach. Im lepszy jesteś, tym większą satysfakcję odczuwasz, a lubiąc to, co robisz, doskonale się przy tym bawisz. Chociaż czasami bywa ciężko.

Ale jeżeli powyższe argumenty Cię nie przekonują, możesz mimo wszystko zapytać…

Czy mój biznes koniecznie potrzebuje bloga firmowego?

Odpowiem więc: blog nie definiuje sukcesu Twojej firmy, ale niewątpliwie pomaga go osiągnąć. Mam na to kilka blog biznesowy zwiększa sprzedażdowodów:

  • firmy, które prowadzą blogi, otrzymują 97% więcej linków do swoich stron niż firmy bez blogów,
  • świadomość marki – 70% klientów dowiaduje się o firmie poprzez artykuły, a nie reklamy,
  • 77% użytkowników Internetu czyta blogi,
  • firmy z blogami otrzymują średnio 79% więcej zapytań niż firmy bez blogów,
  • przeciętna strona firmowa z blogiem generuje 55% więcej odwiedzin użytkowników niż strony bez blogów.

Na wielu stronach przeczytasz, że każdy biznes (a zwłaszcza nieduży) powinien mieć swój blog firmowy. Jeżeli jednak nie zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w swojej firmie bez dużych wydatków na marketing, możesz go sobie odpuścić.

Blog to lokata wysokoprocentowa

Blog biznesowy jako forma reklamy w Internecie, reklamy Twojej firmy, ma ogromny potencjał. Nie jest narzędziem krótkoterminowym, ale odpowiednio poprowadzony przyniesie wielokrotny zwrot z inwestycji.

Wielu przedsiębiorców zapomina o planowaniu w perspektywie długoterminowej. Doskonale wiedzą, co zrobią jutro czy w następnym tygodniu, ale nie ma mają pojęcia, gdzie chcą, by ich biznes znalazł się za kilka lat.

Jak zmieniłoby się Twoje nastawienie do prowadzenia bloga, gdybyś wiedział, że stanie się pasywnym źródłem klientów? Jeden artykuł może wygenerować na Twojej stronie ruch rzędu nawet kilku tysięcy osób miesięcznie. I to miesiąc w miesiąc – przez kolejne kilka lat.

Tylko od Ciebie zależy, czy i jak ten potencjał wykorzystasz.

Dlaczego małe blogi pozostają małe?

Na małych blogach, tak samo jak i dużych, pojawiają się treści. Artykuły mają zbliżony poziom. Są urozmaicone grafikami. Brakuje tylko jednego: czytelników.

Mimo że większość przedsiębiorców ma jasno zdefiniowany cel, jaki chce osiągnąć prowadzeniem bloga biznesowego (więcej klientów), to nie podejmują oni działań, które mogą ich do niego przybliżyć. Jaki ma bowiem dla firmy sens publikowanie treści bez przeprowadzenia analizy konkurencji, zbadania słów kluczowych czy potrzeb klientów?

W skrócie: jaki ma sens prowadzenie bloga biznesowego bez strategii content marketingowej?

W ciągu pierwszych 3 lat działalności upada nawet 9 na 10 firm. I główną przyczyną nie jest tu konkurencja, lecz autodestrukcja. Decyzje podejmowane w oparciu o emocje i domysły, a nie plan.

W content marketingu, jak w przypadku każdego innego rodzaju reklamy, budżet można przepalić. Ale brak strategii w działaniu daje Ci pewność, że właśnie to zrobisz.

Moja rada? Podejdź do sprawy strategicznie

Jeżeli chcesz czerpać zyski z bloga biznesowego, nie wrzucaj 3 artykułów „na próbę”, nie zlecaj 20 tekstów „pod SEO” i nie bądź niecierpliwy.

Zamiast tego wyznacz cele i przeanalizuj swoje zasoby. Zacznij od odpowiedzenia na kilka prostych pytań.

Czy jestem w stanie sam (lub ze swoim zespołem) opracować skuteczną strategię content marketingową?
Jeśli nie, to kto może mi w tym pomóc?
Czy potrafię ją wdrożyć?
Jaki jest pierwszy krok, który muszę wykonać?
Kogo, w razie potrzeby, mogę poprosić o radę?

I działaj. Bez stresu, niepewności i chaotycznych decyzji. Bez porażki.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *