Szukaj
Close this search box.

Copywriter cennik | Dlaczego nie 1 zł?

Cennik copywritera: 5, 30 czy 1000 zł? Skąd to zróżnicowanie stawek? Ile warto zapłacić za pisanie tekstów i dlaczego nie tworzę ich za przysłowiową miskę ryżu. Zapnij pasy, zaczynamy. 😉

Największy błąd leży u podstaw: podobno w szkole każdego nauczyli pisać. I powoduje to szereg nieporozumień w kontekście usług copywriterskich.

Tak piszą tani copywriterzy Cennik copywritera często definiuje jakość tekstu

Wbrew pozorom najlepszy copywriter to nie polonista, lecz marketer. Zamawiając teksty na stronę internetową, nie chcesz, by zawierały alegorię, 2 metafory i 5 synonimów. Chcesz, aby przekonywały do Twoich usług lub produktów. Jeśli się mylę, popraw mnie w komentarzu.

Cennik za copywriting – zróżnicowanie stawek

Wkraczamy na podmokły grunt. Publikując zlecenia na portalach czy w mediach społecznościowych, dostaniesz szeroki przekrój ofert: 5, 15, 50 i 100 zł/1000 zzs. Cena ustalana jest indywidualnie i możesz być oszołomiony ilością zgłoszeń. Bariera wejścia do branży praktycznie nie istnieje. Tym trudniej zorientować się, który cennik usług copywriterskich jest warty swojego autora. Jednak możesz to szybko sprawdzić – za chwilę dowiesz się jak.

3 powody cen tak niskich, że nawet Ciebie zaskakują

1. „Zawsze byłem dobry z polskiego”.

To mit nr 1. Wiele osób sądzi, że wystarczy 5 z polskiego i miłość do pisania, by skutecznie operować słowem. W praktyce copywriting to duża dawka psychologii i sprzedaży. Jednak w tym przypadku cennik copywritera tego nie obejmuje.

2. „Mam trochę wolnego czasu, dorobię sobie”.

To osoby różniące się podejściem od poprzednich. Sądzą, że tworzenie treści nie wymaga żadnych umiejętności, a uderzanie palcami w klawiaturę jest jak stanie z ulotką w ręku.

3. Zlecasz tekst bez merytorycznej wartości. 

Na siłę wypełniony słowami kluczowymi – dla wyszukiwarek, nie ludzi . Klepanka w klawiaturę bez większego składu. Wtedy rzeczywiście wybieraj najtańsze oferty.

3 powody cen tak wysokich, że nawet Ciebie zaskakują

1. Wynikają z umiejętności i doświadczenia.

Świetny copywriter nie będzie zaniżał swoich stawek. Jeżeli Ciebie w danym momencie na niego nie stać, trudno. Nie czuje presji, ponieważ zawsze może wykorzystać swoje umiejętności sprzedażowe i wyniki, aby przekonać do siebie klienta z większym budżetem.

2. Są zawyżone. 

To możesz łatwo zweryfikować, sprawdzając portfolio lub prosząc o płatną próbkę tekstu. Polecam wykorzystać drugą opcję. Treści w portfolio nie zawsze pokazują rzeczywisty poziom umiejętności i jakość, której możesz oczekiwać.

3. Potrzebujesz specjalistycznych treści.

Jeżeli potrzebujesz wysokiej jakości, merytorycznych treści popartych źródłami naukowymi, również przygotuj się na wysokie kwoty (od 70 zł/1000 zzs). Opracowanie takiego tekstu wymaga przede wszystkim czasu. Zagłębienie się w dany temat i znalezienie wiarygodnych informacji w otchłani internetu to czasem syzyfowa praca.

1 powód, dlaczego u mnie cennik copywritera to nie 1 zł

1. Moje teksty zarabiają. 

Często pierwszym wyznacznikiem decyzji o podjęciu współpracy z copywriterem jest cena (drugim portfolio), jednak w przypadku tekstów sprzedażowych pytanie, które powinno się zadać, to nie: “które są najtańsze?”, lecz “które zarobią najwięcej?”.

Treści to sprzedawcy. Zatrudniając handlowca w firmie, nie decydujemy się przecież na osobę, która zgodzi się na najniższą pensję, ale tę, która będzie najskuteczniejsza i przyniesie największe zyski. W przypadku tekstów powinno się kierować tą samą zasadą. To jednorazowa inwestycja, z której korzyści czerpie się przez długi czas.

Można wybrać tanie usługi copywriterskie, jednak szansa na ich skuteczność jest naprawdę niewielka. Tani copywriter musi pisać bardzo szybko, a dobre teksty sprzedażowe nie powstają w pośpiechu. Są dokładnie przemyślane, perswazyjne, dopasowane do odbiorcy i unikalne.

Spójrz na hipotetyczną sytuację.

Masz landing page, który sprzedaje produkt za 500 zł. Miesięcznie stronę odwiedza 1000 osób, a konwersja wynosi 1%. 

10 osób x 500 zł = 5 000 zł  miesięcznie

Podniesienie konwersji do 1,5% w skali miesiąca:

15 osób x 500 zł =  7 500 zł miesięcznie

To dla Ciebie dodatkowe 2 500 zł w skali miesiąca i 30 000 zł w skali roku. Tylko dzięki jednorazowej optymalizacji treści na stronie. Teraz zastosuj te obliczenia do wartości swoich usług lub produktów.

Wiem, że mimo wszystko możesz zastanawiać się: czy warto inwestować w treść? Może lepiej skupić się na innych kanałach pozyskiwania klientów? Według statystyk z 2017 roku:

  • content marketing generuje ponad 3-krotnie więcej konwersji niż aktywne pozyskiwanie klientów, a dodatkowo jest o 62% tańszy,
  • małe firmy z blogami uzyskują 126% więcej zapytań niż firmy bez blogów.

Teksty sprzedażowe wymagają dużego wysiłku, czasu i umiejętności – dlatego kosztują więcej. Odpowiednio zaprojektowane, mogą podnieść konwersję nawet 2 lub 3- krotnie. Spójrz na cennik przez pryzmat zysków – Tobie pozostawiam decyzję i obliczenia.

Wilk syty i owca cała

Dobry copywriter nie sprzeda tanio swoich umiejętności, ponieważ zna ich wartość. „Ale skąd mam wiedzieć, że te teksty rzeczywiście zarobią?” – słyszę Twoje pytanie. Możesz rozliczać się w modelu: niska podstawa + % od podniesionej sprzedaży. Wtedy cennik za copywriting jest proporcjonalny do Twojego zysku. Moje treści to sprzedawcy – nie mam oporów, by zarabiały jak oni.

Jeżeli jednak chcesz rozliczać się w tradycyjnym modelu (ponieważ np. nie mierzysz konwersji treści lub byłoby bardzo trudno to zrobić), przygotowałam orientacyjny cennik za copywriting.

Copywriting – cennik tekstów

Finalna cena może różnić się w zależności od szczegółów zlecenia, które definiują czas pracy nad treściami. Teksty specjalistyczne wymagają szczegółowego researchu, podczas gdy tworzenie sloganów to głównie długa praca koncepcyjna. Inaczej pisze się techniczne opisy produktów, a inaczej skierowane do konkretnego odbiorcy oferty handlowe. Dlatego jeżeli chcesz poznać precyzyjną wycenę swojego zlecenia – po prostu napisz do mnie wiadomość.

Teksty na stronę internetową

  • od 350 zł netto za zakładkę (do 2 500 zzs)
  • duży pakiet tekstów na stronę internetową (więcej niż 5 zakładek) – wycena indywidualna

Teksty na strony sprzedażowe (landing page)

  • od 1000 zł netto za projekt

Artykuły na blogi

  • od 60 zł netto/1000 zzs
  • prowadzenie bloga firmowego – wycena indywidualna
  • jednorazowe zlecenia na teksty specjalistyczne – wycena indywidualna

Artykuły sponsorowane/promocyjne

  • 400 zł netto za artykuł do 3500 zzs
  • 250 zł netto za komunikat prasowy do 2000 zzs

Opisy produktów

  • opis informacyjny: 50 zł netto/1000 zzs
  • opisy nacechowane sprzedażowo, ze specjalistycznych branż, na aukcje: od 70 zł netto/1000 zzs

Naming – tworzenie nazw firm, usług i produktów

Nazwa dla firmy:

  • akceptacja po pierwszej serii: 1200 zł netto
  • akceptacja po drugiej serii: 1700 zł netto

Nazwa dla produktu lub usługi:

  • akceptacja po pierwszej serii: 700 zł netto
  • akceptacja po drugiej serii: 1000 zł netto

Slogany/hasła reklamowe i claimy

Slogany reklamowe:

  • akceptacja po pierwszej serii: 400 zł netto
  • akceptacja po drugiej serii: 600 zł netto

Główny claim firmy:

  • akceptacja po pierwszej serii: 600 zł netto
  • akceptacja po drugiej serii: 900 zł netto

*Każda seria oznacza 3 niezależne, wyraźnie różniące się od siebie propozycje.

Skrypty do nagrań

  • skrypty do nagrań o długości 30, 40 lub 60 sekund: cennik od 600 do 900 zł netto

Scenariusze spotów radiowych

  • 2 koncepcje kreatywne scenariuszy: 1000 zł netto dla spotów o długości 15 lub 30 sekund

Inne teksty marketingowe

Oferty handlowe, mailingi, listy sprzedażowe i inne – cena ustalana jest indywidualnie.

*Cennik dla każdego z podanych tekstów obejmuje również przeniesienie autorskich praw majątkowych na zleceniodawcę oraz 2 serie poprawkowe (w razie potrzeby).

*Do cen należy doliczyć podatek VAT (23%).

Przykładowe prace mojego autorstwa znajdziesz w zakładce portfolio, a jeżeli nie ma tam Twojej branży – napisz do mnie. Może będę mogła zaprezentować realizację z tematyki, która Cię interesuje. Jeśli w powyższym cenniku copywritera nie widzisz tekstu, który chciałbyś zamówić, również wyślij wiadomość i opisz krótko swój projekt. Zobaczymy, czy mogę pomóc Ci go zrealizować. 🙂

Pełna obsługa copywriterska

Współpraca w oparciu o stałe, miesięczne wynagrodzenie. Zakres prac oraz cena są ustalane indywidualnie, jednak obsługa może obejmować wszystkie przedstawione wyżej działania (opisy produktów, slogany reklamowe, teksty na blogi i strony internetowe, artykuły sponsorowane itp.). W przypadku tej formy współpracy kwoty z powyższego cennika copywritera nie obowiązują.

ABC naszej współpracy

Każdą współpracę opieram na tych samych filarach: przejrzystej komunikacji oraz dokładnym zrozumieniu Twoich potrzeb i oczekiwań. Dlatego po ustaleniu warunków zlecenia otrzymasz ode mnie szczegółową ankietę, która będzie bazą do dalszego researchu i stworzenia skutecznych treści.

Ankieta

Pomoże mi wstępnie poznać Twoją firmę, grupę docelową, oferowane usługi lub sprzedawane produkty. Znajdziesz w niej również pytania o obecne działania marketingowe oraz wizerunkowe, aby nowe treści były spójne z dotychczasowymi.

Terminy

Czas realizacji zlecenia zależy od obecnego obłożenia. Po zapoznaniu się z projektem, do oferty cenowej dołączę również harmonogram prac.

Umowy

Z nowymi zleceniodawcami współpracę rozpoczynam po wpłacie zaliczki w wysokości 50% wartości kwoty zlecenia. Autorskie prawa majątkowe do tekstów przechodzą na zamawiającego po ich akceptacji i uregulowaniu całości zapisanej w umowie kwoty. Na początku współpracy przesyłam wzór dokumentu, ale możliwe jest również podpisanie NDA lub bardziej skomplikowanej umowy o współpracę.

Prace graficzne

Współpracuję na stałe z grafikiem, więc możesz zlecić całościowe przygotowanie materiałów promocyjnych: zarówno od strony tekstowej, jak i wizualnej.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci lepiej zrozumieć copywriterski świat. 🙂 Wiesz już, że dobre teksty nie są tanie, lecz skuteczne – pozwalają Ci zarabiać więcej.

Zacznij już teraz – napisz wiadomość lub zadzwoń:

 

Oferta nie działa? Zmień to!

Podnieś skuteczność swojej oferty w kilka chwil

Bezpłatnie pobierz gotową checklistę, dzięki której: 

  • dowiesz się, co i dlaczego powinno znaleźć się w Twojej ofercie,
  • sprawdzisz, czy Twoja oferta jest kompletna,
  • dowiesz się, jakie zmiany wprowadzić, by Twoja oferta skuteczniej przekonywała klientów.

Cześć!

W Copywriting Biznesowy łatamy sprzedażowe dziury, zmieniając odbiorców w płacących klientów: tworzymy strategie komunikacji oraz skuteczne treści. Na blogu chętnie podpowiadamy, jak przekuć słabo konwertujące teksty w dochodowe narzędzia marketingowe. Zostań na dłużej!

Skuteczna oferta? Sprawdź swoją!

Pobierz checklistę 15 kluczowych elementów zyskownej oferty!

Podobał Ci się ten tekst?
Przeczytaj też:

audyt copywriting

Jak przygotować plan contentowy na blog firmowy z pomocą AI?

Narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję znacząco ułatwiły działania marketingowe, takie jak np. proces tworzenia content planu. Jak zmieniły one podejście do strategii treści i czy dzięki nim można pisać artykuły na blog firmowy, które będą chcieli czytać przede wszystkim ludzie? Sztuczna inteligencja w content marketingu — nowe wyzwania i możliwości Sztuczna

Jak znaleźć świetnego copywritera? Gdzie go szukać? 6 skutecznych porad

Decyzja zapadła: potrzebujesz świetnych treści, a więc i osoby, która je stworzy. Tylko jak znaleźć copywritera, który napisze dobre teksty? Takie, które przyniosą realne efekty, zamiast rozczarowań i straty pieniędzy?  Przygotowałam konkretne porady, które znacznie ułatwią Ci to zadanie. Zobacz, gdzie szukać copywritera i jak z tłumu kandydatów wybrać tego

Komunikacja marki w czasie pandemii

Skuteczna komunikacja marki w obliczu pandemii. Część I: najczęstsze błędy komunikacyjne i nowe potrzeby odbiorców

Większość firm boleśnie odczuwa lub już niebawem zacznie odczuwać biznesowe skutki pandemii COVID-19. Z powodu obostrzeń związanych z bezpieczeństwem, prowadzenie biznesu stało się znacznie trudniejsze, a w niektórych przypadkach nawet niemożliwe. W wyniku kryzysu doszło również do zmiany potrzeb klientów oraz ich zachowań zakupowych, co sprawia, że ustalona wcześniej i

Skuteczna oferta? Sprawdź swoją!
Pobierz checklistę 15 kluczowych elementów zyskownej oferty!