Szukaj
Close this search box.

Jak wycisnąć więcej z bloga firmowego? O recyklingu treści

Content is king! Z tym zgodzi się każdy, kto przekonał się o skuteczności dobrych tekstów copywriterskich. Nic więc dziwnego, że coraz więcej sklepów internetowych i stron firmowych decyduje się na prowadzenie bloga. Dzięki dobrze zoptymalizowanym i wartościowym treściom wspierasz pozycjonowanie swojej strony, a jednocześnie dostarczasz użytkownikom wysokiej jakości materiały do lektury.

Sprawdź, jakie działania na blogu firmowym mogą przyczynić się do sukcesu twojej strony.

Król jest tylko jeden?

Jak mierzyć skuteczność treści? Najlepszym wskaźnikiem będzie liczba użytkowników, którzy z bloga przeszli na podstronę z ofertą, a następnie dokonali zakupu/wypełnili formularz kontaktowy. Jednak, aby wygenerować taki rezultat konieczna jest efektywna promocja treści. Samo napisanie tekstu i jego opublikowanie to za mało. Kolejnym krokiem powinna być dystrybucja contentu.

Nie ma co ukrywać. Kulminacyjny punkt zainteresowania danym artykułem jest w dniu jego publikacji. Nie ma co liczyć na wielu czytelników po kilku tygodniach/miesiącach po publikacji. Zainteresowanie treścią jest ściśle związane z jego promocją np. w mediach społecznościowych. Efekty tego typu promocji są krótkofalowe. Aby w pełni wykorzystać potencjał swoich treści i dotrzeć do szerszej grupy czytelników, warto pomyśleć o recyklingu treści. Ta forma promocji może odbywać na trzy sposoby:

1. Kilkukrotne promowanie tego samego artykułu

Ten sposób sprawdzi się w przypadku treści ponadczasowych (evergreen). Polega na cyklicznym przypominaniu o publikacji na kanałach społecznościowych. Warto przed ponowną promocją zmienić tytuł, zaktualizować dane, jeśli to konieczne, a także uzupełnić go o materiały dodatkowe.

2. Dystrybucja artykułu na portale zewnętrzne

To świetny sposób, aby zwiększyć zasięg bloga i wykorzystać zewnętrzne kanały dotarcia. W tym celu warto wejść we współpracę redakcyjną z portalami i prasą internetową związaną tematycznie z Twoją branżą. Bardzo istotne, aby tekst dostarczany do danej redakcji był unikalny. Duplikacja treści nie przyniesie dobrych efektów, ani Twojej stronie, ani portalowi, z którym współpracujesz. Możesz np. wzorować się na danym artykule z Twojego bloga, ale przerobić go tak, aby się nie dublował. To dużo szybszy sposób, niż tworzenie treści zupełnie od nowa.

3. Użycie treści do napisania nowych artykułów

Na pewno posiadasz na swoim blogu artykuły sprzed kilku lat, które już przestały być aktualne. Jeśli dany tekst jest wartościowy, ale wymaga tylko aktualizacji to warto poddać go takiemu generalnemu recyklingowi i przerobić na całkiem inny artykuł. Dobrymi pomysłami na wzbogacenie artykuł sprzed lat jest:

  • dodanie do niego danych liczbowych, statystyk, w oparciu o aktualny raport branżowy,
  • stworzenie infografiki, która zwizualizuje treść artykułu,,
  • nagranie materiału wideo, w czasie którego analizujesz temat przewodni artykułu,
  • podzielenie artykułu na części i każdą z nich przybliżyć w formie postów na Facebooku, czy LinkedIn.

Jakie treści z bloga będą odpowiednie do recyklingu?

Rzecz jasna, że największe szanse na powodzenie mają te artykuły, które dotychczas miały najwięcej czytelników. W nie właśnie warto inwestować czas, myśląc o dystrybucji treści. Aby sprawdzić, które teksty na Twoim blogu cieszą się największym zainteresowaniem wystarczy wejść do Google Analytics. W narzędziu znajdziesz dane odnośnie liczby sesji dla konkretnych podstron.

W tym celu spójrz na raport Zachowanie → Zawartość witryny → Analiza treści. Znajdziesz tam listę z folderami, które najczęściej odpowiadają głównym kategoriom menu witryny. Ciebie interesować będzie folder, który zawiera treści z bloga. W momencie sortowania widoku po liczbie sesji dowiesz się, które artykuły są najbardziej poczytne.

Możesz także zastosować inne kryterium. Równe miarodajne co liczba sesji jest zaangażowanie użytkowników w social mediach. Sprawdź, jakie reakcje oraz komentarze zbiera post z artykułem oraz czy jest on chętnie udostępniany. Ciekawe wnioski można także wysunąć po samych komentarzach pod artykułem na blogu. Czytelnicy często dzielą się swoimi opiniami, przedstawiają swoje spostrzeżenia, a czasem także uwagi.

Jeśli na Twoim blogu znajdują się teksty blogowe, które zmotywowały do zakupu lub kontaktu, warto postawić właśnie na nie, a nie na te najczęściej odwiedzane. To wyjątkowy przypadek, który warto zastosować w momencie, gdy blog generuje już sprzedaż.

Taka analiza z pewnością jest cennym źródłem wiedzy na temat Twoich użytkowników i ich zainteresowań. W efekcie możesz zaplanować tworzenie podobnych artykułów, a zrezygnować z tych tematów, które nie cieszyły się zainteresowaniem.

Ponowne wykorzystanie treści z bloga – korzyści

Recykling treści niesie za sobą masę pozytywnych efektów dla Twojej firmy. Dzięki niemu:

  • docierasz do nowych czytelników – poprzez nowe kanały poszerzasz krąg swoich odbiorców. Z pewnością trafić na czytelników, którzy do tej pory nie słyszeli o Twojej firmie i nie odwiedzili Twojego bloga.
  • budujesz wizerunek eksperta w branży – pisząc artykuł o konkretnej tematyce dajesz się poznać swoim odbiorcom jako ekspert, podkreślasz swoją specjalizację branżową i udowadniasz, że masz zaawansowaną wiedzę w danym temacie. Zadbaj o to, aby nawiązywać współpracę redakcyjną z cenionymi i rzeczowymi redakcjami branżowymi.
  • wspierasz widoczność swojej witryny – z jednej strony wzbogacając treści na blogu, z drugiej pozyskując linki do swojej strony z mediów branżowych.
  • oszczędzasz czas i zasoby – zamiast pisać kolejne treści o słabym zasięgu, maksymalizujesz potencjał istniejących artykułów.

 

Autor: Adrianna Nowak

Zajmuje się tworzeniem, promocją i dystrybucją treści w sieci oraz kontaktem z mediami branżowymi. Z sukcesem prowadzi kanały społecznościowe dla marek z branży budowlanej i medycznej. Współtworzy bloga widoczni.

Oferta nie działa? Zmień to!

Podnieś skuteczność swojej oferty w kilka chwil

Bezpłatnie pobierz gotową checklistę, dzięki której: 

  • dowiesz się, co i dlaczego powinno znaleźć się w Twojej ofercie,
  • sprawdzisz, czy Twoja oferta jest kompletna,
  • dowiesz się, jakie zmiany wprowadzić, by Twoja oferta skuteczniej przekonywała klientów.

Cześć!

W Copywriting Biznesowy łatamy sprzedażowe dziury, zmieniając odbiorców w płacących klientów: tworzymy strategie komunikacji oraz skuteczne treści. Na blogu chętnie podpowiadamy, jak przekuć słabo konwertujące teksty w dochodowe narzędzia marketingowe. Zostań na dłużej!

Skuteczna oferta? Sprawdź swoją!

Pobierz checklistę 15 kluczowych elementów zyskownej oferty!

Podobał Ci się ten tekst?
Przeczytaj też:

audyt copywriting

Jak przygotować plan contentowy na blog firmowy z pomocą AI?

Narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję znacząco ułatwiły działania marketingowe, takie jak np. proces tworzenia content planu. Jak zmieniły one podejście do strategii treści i czy dzięki nim można pisać artykuły na blog firmowy, które będą chcieli czytać przede wszystkim ludzie? Sztuczna inteligencja w content marketingu — nowe wyzwania i możliwości Sztuczna

Jak znaleźć świetnego copywritera? Gdzie go szukać? 6 skutecznych porad

Decyzja zapadła: potrzebujesz świetnych treści, a więc i osoby, która je stworzy. Tylko jak znaleźć copywritera, który napisze dobre teksty? Takie, które przyniosą realne efekty, zamiast rozczarowań i straty pieniędzy?  Przygotowałam konkretne porady, które znacznie ułatwią Ci to zadanie. Zobacz, gdzie szukać copywritera i jak z tłumu kandydatów wybrać tego

Komunikacja marki w czasie pandemii

Skuteczna komunikacja marki w obliczu pandemii. Część I: najczęstsze błędy komunikacyjne i nowe potrzeby odbiorców

Większość firm boleśnie odczuwa lub już niebawem zacznie odczuwać biznesowe skutki pandemii COVID-19. Z powodu obostrzeń związanych z bezpieczeństwem, prowadzenie biznesu stało się znacznie trudniejsze, a w niektórych przypadkach nawet niemożliwe. W wyniku kryzysu doszło również do zmiany potrzeb klientów oraz ich zachowań zakupowych, co sprawia, że ustalona wcześniej i

Skuteczna oferta? Sprawdź swoją!
Pobierz checklistę 15 kluczowych elementów zyskownej oferty!