Szukaj
Close this search box.

Dlaczego nie kupują, czyli 5 etapów świadomości Twojego klienta

Skrzynka mailowa pełna zapytań o oferowane produkty i usługi, świetnie konwertująca strona internetowa i rozpoznawalna marka – brzmi jak marzenie większości przedsiębiorców. Dlaczego jest to marzeniem, a nie rzeczywistością?

Tworzenie tekstów sprzedażowych, które Twoi odbiorcy będą czytać to, w dzisiejszym digitalowym świecie, podstawowy warunek determinujący dalszą sprzedaż.

Ludzie przechodzą przez 5 etapów świadomości – a Ty zapewne o tym nie wiesz.

Zanim pomyślisz o przygotowaniu nowych tekstów sprzedażowych na stronę internetową, kolejnym projekcie ulotek, wdrożeniu kampanii marketingowej czy też prowadzeniu bloga firmowego, zastanów się nad innym, ważniejszym zagadnieniem: co potencjalny klient już wie? Czy słyszał o mnie?  Zna nazwę firmy? Czy wie, co oferuję? Jakie ma potrzeby?

W pracy copywritera kluczową rolę odgrywa poszukiwanie informacji. Teksty sprzedażowe, hasła reklamowe, opisy produktów – w każdym przypadku to poznanie odbiorców: ich sposobu myślenia oraz pragnień, umożliwia stworzenie tekstu, który odbiorcę zamieni w klienta.

A przecież właśnie o to toczy się gra.

Jeżeli Twój przekaz ma być skuteczny, musi zostać dopasowany do poziomu świadomości odbiorców.   Zastanów się, co potencjalny klient wie o Twoim produkcie/usłudze/firmie. Powiedzieliście już sobie „cześć”, zjedliście razem obiad, a może nigdy nawet nie minęliście się w korytarzu?

Określenie etapu, na którym znajdują się potencjalni klienci pomaga zdefiniować, gdzie i jak rozpocząć rozmowę z odbiorcą. Podpowiada, jak dostarczyć odpowiednie informacje, w odpowiednim czasie i odpowiedniej ilości.

Rozróżniamy 5 poziomów świadomości potencjalnego klienta:

  1. Zupełnie nieświadomy

Rodzaj klienta, który nie wie, że ma potrzebę. Nie jest świadomy, że schemat postępowania lepszy niż obecny istnieje, a z pewnością nie ma pojęcia, że jest nim Twój produkt lub usługa.

  1. Świadomy problemu

Wie, że ma problem, ale do głowy mu nie przyjdzie, że Twój produkt jest jego rozwiązaniem. Wynika to głównie z braku wiedzy o istniejących możliwościach.

  1. Świadomy rozwiązania

Wie, jakich rezultatów oczekuje, jest również świadomy istniejących, konkurencyjnych do Twoich  rozwiązań. Nie słyszał jednak o oferowanej przez Ciebie usłudze lub produkcie.

  1. Świadomy produktu

Wie o Twojej firmie i oferowanym rozwiązaniu. Zna również ofertę konkurencji. Nie jest jednak zdecydowany na zakup, ponieważ nie wie, która opcja będzie dla niego najlepsza.

  1. Najbardziej świadomy

Ulubieniec przedsiębiorców. Wie o istnieniu produktu i rozwiązania, które mu oferujesz. Jest gotowy do jego zakupu i często staje się klientem, który poleci Cię swoim znajomym i współpracownikom.

okrąg pokazujący grupę potencjalnych klientów

Te 5 poziomów dzieli bazę klientów na segmenty. Przed wdrożeniem działań marketingowych, musisz zastanowić się, na jakim poziomie świadomości jest Twój klient i stworzyć komunikację, która do niego przemówi.

Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić? Nie zostawię Cię z tym samego. 😉

W następnym wpisie wyjaśniam, jak określić poziom świadomości klientów i przekonać ich do swoich usług.

Oferta nie działa? Zmień to!

Podnieś skuteczność swojej oferty w kilka chwil

Bezpłatnie pobierz gotową checklistę, dzięki której: 

  • dowiesz się, co i dlaczego powinno znaleźć się w Twojej ofercie,
  • sprawdzisz, czy Twoja oferta jest kompletna,
  • dowiesz się, jakie zmiany wprowadzić, by Twoja oferta skuteczniej przekonywała klientów.

Cześć!

W Copywriting Biznesowy łatamy sprzedażowe dziury, zmieniając odbiorców w płacących klientów: tworzymy strategie komunikacji oraz skuteczne treści. Na blogu chętnie podpowiadamy, jak przekuć słabo konwertujące teksty w dochodowe narzędzia marketingowe. Zostań na dłużej!

Skuteczna oferta? Sprawdź swoją!

Pobierz checklistę 15 kluczowych elementów zyskownej oferty!

Podobał Ci się ten tekst?
Przeczytaj też:

audyt copywriting

Jak przygotować plan contentowy na blog firmowy z pomocą AI?

Narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję znacząco ułatwiły działania marketingowe, takie jak np. proces tworzenia content planu. Jak zmieniły one podejście do strategii treści i czy dzięki nim można pisać artykuły na blog firmowy, które będą chcieli czytać przede wszystkim ludzie? Sztuczna inteligencja w content marketingu — nowe wyzwania i możliwości Sztuczna

Jak znaleźć świetnego copywritera? Gdzie go szukać? 6 skutecznych porad

Decyzja zapadła: potrzebujesz świetnych treści, a więc i osoby, która je stworzy. Tylko jak znaleźć copywritera, który napisze dobre teksty? Takie, które przyniosą realne efekty, zamiast rozczarowań i straty pieniędzy?  Przygotowałam konkretne porady, które znacznie ułatwią Ci to zadanie. Zobacz, gdzie szukać copywritera i jak z tłumu kandydatów wybrać tego

Komunikacja marki w czasie pandemii

Skuteczna komunikacja marki w obliczu pandemii. Część I: najczęstsze błędy komunikacyjne i nowe potrzeby odbiorców

Większość firm boleśnie odczuwa lub już niebawem zacznie odczuwać biznesowe skutki pandemii COVID-19. Z powodu obostrzeń związanych z bezpieczeństwem, prowadzenie biznesu stało się znacznie trudniejsze, a w niektórych przypadkach nawet niemożliwe. W wyniku kryzysu doszło również do zmiany potrzeb klientów oraz ich zachowań zakupowych, co sprawia, że ustalona wcześniej i

Skuteczna oferta? Sprawdź swoją!
Pobierz checklistę 15 kluczowych elementów zyskownej oferty!