fbpx

Artykuł sponsorowany z klasą – 4 proste składniki, które masz w głowie

Artykuł sponsorowany z klasą – 4 proste składniki, które masz w głowie

Co zazwyczaj robią odbiorcy, gdy widzą artykuł sponsorowany? Krzywią się z niesmakiem i kwestionują wartość wszystkiego, co właśnie przeczytali. Na niekorzyść marki, serwisu publikującego i ich samych. Artykuły sponsorowane nie muszą zniechęcać – mogą sprzedawać równie dobrze, jak krótkie, porywające teksty reklamowe. Sekret leży w stworzeniu przekazu chwytającego w garść emocje – to one otwierają portfele. Do Twoich rąk i oczu oddaję 4 składniki copywriterskiego przepisu na wyborny artykuł sponsorowany.

1. W rzeczywistości nie chodzi wcale o Ciebie

Zastanawiając się, jak napisać artykuł sponsorowany, nie myśl o nim jedynie w kontekście tekstu reklamowego swojej firmy. Treść powinna stanowić realną, merytoryczną wartość dla jego odbiorców. Wbrew pozorom to nie skupienie się na cechach produktu, lecz czytelnikach, zwiększy szansę na sprzedaż.

Ludzie chcą utożsamiać się z czytanym tekstem, w utkanej przez Ciebie opowieści widzieć miejsce dla siebie. Dlatego tutaj do akcji wkracza…

2. …dobra historia, czyli storytelling w praktyce

Główną zasadą dobrych i skutecznych opowieści jest ich uniwersalność. Każdy może znaleźć w nich odzwierciedlenie swoich pragnień, uczuć, problemów lub obaw – właśnie dlatego mają tak wielką siłę rażenia. Docierają do niemal wszystkich.

Wykorzystując moc dobrej opowieści do promocji swojej marki, możesz nie tylko chwilowo zwiększyć konwersję, ale też pozyskać stałych klientów. Emocje i pozytywne doświadczenia związane z zakupem budują przywiązanie. Ja zadbam o to pierwsze. W Twoich rękach pozostawiam obsługę klienta.

3. O marce…milcz

W artykule sponsorowanym nie musisz, a właściwie nie powinieneś,  wymieniać nazwy marki na samym początku.

„Panele ASOS powstały z myślą o …”

Taka sygnalizacja zakłóca już na wstępie odbiór dobrej historii. Pozwól czytelnikowi rozsmakować się w przygotowanej opowieści, zanim zdradzisz, w jakim celu ją snujesz. Takie podejście ma dwie główne zalety:

  • buduje zaufanie,
  • ociepla wizerunek.

Czyli w skrócie: działa na emocje. Co sądzisz o takim rozpoczęciu tekstu?

„Ciepły blask kominka oświetla bawiące się na podłodze dzieci.”

Czy w Twojej głowie pojawił się obraz tej scenki? To właśnie odpowiedni wstęp do historii.

Jak ocenić, czy tekst został odpowiednio napisany? Jeżeli czytelnik nie zorientuje się, że artykuł jest sponsorowany aż do momentu, w którym zdecydujesz się mu o tym wyraźnie powiedzieć, możesz uznać to za sukces.

To, czy o marce wspomnisz dopiero pod koniec tekstu, czy też w jego połowie, zależy od rodzaju historii i miejsca jej publikacji. Nazwa może przewijać się między wierszami przez całą opowieść lub zostać wymieniona w jej zakończeniu – główną rolę odgrywa storytellingowy pomysł. Świetnym przykładem jest wpis Andrzeja Tucholskiego we współpracy z T mobile.

Pamiętaj, że istnieją też teksty sponsorowane, które są zwięzłymi ofertami. Przykładem takiej treści jest mój artykuł w magazynie Forbes. W tego rodzaju publikacji biznesowej liczy się przede wszystkim przedstawienie tematu i swojej propozycji – krótko oraz konkretnie.

4. Odbiorcy: nie ilość, lecz jakość

Wybierz mądrze serwis lub blogera do współpracy. Jeżeli nie masz uniwersalnego, masowego produktu, nie biegnij ślepo za liczbami. Lepiej zdecydować się na współpracę z mniejszym serwisem tematycznym niż tym, który ma większe zasięgi, ale z Twoją tematyką nic go nie łączy.

Sprzedając produkt z branży A, niewiele zyskasz, pojawiając się z ofertą w branży B. Sam zdecyduj, co jest dla Ciebie ważniejsze: zasięg czy konwersja?

Dla mnie odpowiedź jest prosta.

Skuteczny artykuł sponsorowany nie „zdarza się” po prostu. Na tym poziomie content marketingu zbyt wiele czynników musi ze sobą współgrać, aby Twój przekaz nie tylko nie zniechęcał, lecz wręcz wciągał odbiorcę. Wykorzystaj więc podany przepis i upiecz historię z czekoladową polewą w postaci swojej marki.

Izabela Aftyka
Biografia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *