Kim jest copywriter i jak znaleźć najlepszą osobę do współpracy?

Kim jest copywriter? Osobą, która pisze teksty, pracujące na Ciebie i na Twoją firmę nawet wtedy, gdy śpisz. Stworzone przez niego treści często działają skuteczniej niż handlowiec, a do tego nie biorą urlopu i nie potrzebują czasu na odpoczynek. W skrócie: są dla Twojego klienta zawsze wtedy, gdy ich potrzebuje. Informują, doradzają, rozwiązują jego problemy i sprzedają Twoje produkty.

Tylko jak znaleźć osobę, która napisze dobre teksty? Takie, które przyniosą realne efekty? Jak wybrać copywritera i jak odnaleźć się w marketingowym świecie pełnym obcych pojęć? W tym artykule odpowiem na Twoje pytania, a na końcu dorzucę mały prezent. 😉

Kim jest copywriter? Problem z pojęciami

Założyłeś własny biznes i szukasz kogoś, kto napisze Ci teksty na stronę internetową. Wpisujesz hasła do wyszukiwarki i tu zaczynają się schody. Znajdujesz ogrom informacji, które dają więcej pytań niż odpowiedzi. Trafiasz na witryny firmowe i blogi różnych ludzi, którzy proponują swoje usługi w zakresie pisania treści. Z jednej strony są agencje reklamowe i marketingowe, a z drugiej freelancerzy i platformy copywriterskie. Ktoś promuje się jako wszechstronny copywriter, który stworzy oferty handlowe, opisy produktów, ale jak trzeba, to i nowego „Pana Tadeusza” machnie. Ktoś inny wspomina, że tworzy treści SEO, a kolejna osoba jest specjalistą od content marketingu czy od namingu. O co w tym wszystkim chodzi?

Obecnie definicja słowa „copywriter” jest bardzo rozmyta. W podstawowym znaczeniu odnosi się do autora tekstów i haseł reklamowych. Tylko takie wyjaśnienie pozostawia masę wątpliwości. Bo copywriter nie jest pisarzem, dziennikarzem, poetą czy felietonistą. Nie pisze wszystkich rodzajów tekstów, tylko treści wymierzone w efekt. Ten efekt bywa różny, w zależności od potrzeb klienta: może to być lepsza sprzedaż, zwiększenie świadomości na temat firmy, budowanie marki eksperta, przekazanie informacji i udzielenie pomocy klientom czy choćby osiągnięcie wyższej pozycji w wyszukiwarce Google. W zależności od celu, stylu i tematu tekstów wyróżniamy różne rodzaje copywritingu. Przenikają się wzajemnie i czasami trudno postawić między nimi wyraźne granice, ale odczaruję je w tym artykule.

Copywriting sprzedażowy

Znany też jako sales copywriting, direct response copywriting czy copywriting biznesowy. Jego celem jest zachęcenie odbiorcy do kupna produktu lub usługi. Osoba, która tworzy takie treści, musi mieć szeroką wiedzę na temat sprzedaży, reklamy, psychologii i perswazji.

Najskuteczniejsze teksty sprzedażowe skupiają się na kliencie. Na jego wątpliwościach, potrzebach, obawach, pragnieniach i marzeniach. Produkt lub usługa są drogą do celu, który chce zrealizować Twój odbiorca. Nie chodzi o puste wychwalanie firmy czy wymienianie zalet przedsiębiorstwa XYZ (to nie sprzedaje, a może podważyć wiarygodność). Chodzi o wywoływanie zainteresowania i pożądania, budowanie przekonania i wzbudzanie zaufania. Jeśli chcesz przeczytać przykładowy tekst sprzedażowy, to zerknij na treści, które przygotowałam na stronę internetową WizjaMed i dla trenera personalnego.

Jakie teksty pisze copywriter sprzedażowy?

  • oferty handlowe,
  • teksty do broszur reklamowych i na ulotki,
  • teksty na strony internetowe (na landing pages, squeeze pages, czyli ogółem na strony sprzedażowe, w tym do zakładek „o nas”, „oferta”, „nasze usługi”),
  • mailingi, treści newsletterów (tak zwany e-mail marketing copywriting lub po prostu e-mail copywriting),
  • artykuły sponsorowane,
  • posty reklamowe do mediów społecznościowych,
  • listy sprzedażowe (sales letters, czyli długie, mocno rozbudowane oferty sprzedażowe).

Potrzebujesz efektywnych tekstów, które zdobędą dla Ciebie klientów? Napisz do mnie, a z przyjemnością pomogę.

Copywriting kreatywny

Creative copywriter tworzy koncepcje i scenariusze reklam, nazwy firm (naming) czy slogany reklamowe. Każdy autor treści powinien być kreatywny. Ale co to oznacza? Nie chodzi o prześciganie się w tym, kto wymyśli dziwniejsze hasło czy nowatorsko brzmiące słowo. Stąd byłoby blisko do grafomanii. Poza tym oprócz copywritera nikt nie zrozumiałby przekazu. A w gruncie rzeczy nadal chodzi o klienta i o przyciągnięcie jego uwagi.

Kreatywność bierze się z wiedzy, z researchu i zestawiania ze sobą różnych koncepcji i idei. Dobry tekst kreatywny jest świeży, prosty i lekki. Wzbudza zainteresowanie. Czasami na te najprostsze pomysły najtrudniej wpaść, ale to one są najgenialniejsze. Zobacz te dwa przykłady.

Brad jest singlem. Reklama Norwegian

Brad jest singlem.  Fragment reklamy linii lotniczych Norwegian opublikowanej w prasie po wiadomości o rozstaniu Angeliny Jolie i Brada Pitta

 

Istnieje powód, dla którego Johnnie chodzi. Piłeś, nie jedź. Kampania hurtowni alkoholi z wykorzystaniem motywu z whisky Johny Walker

Istnieje powód, dla którego Johnnie chodzi. Piłeś, nie jedź. Reklama hurtowni alkoholi, wykorzystująca motyw z whisky Johny Walker

Jakie teksty pisze copywriter kreatywny?

  • koncepcje reklam,
  • scenariusze spotów,
  • nazwy firm, usług lub produktów,
  • hasła reklamowe,
  • opowieści (storytelling).

Content writing

Obiło Ci się kiedyś o uszy hasło „content is king”? Choć wieje od niego nudą, to jednak nadal jest prawdziwe. Content marketing stawia w centrum merytoryczne treści, które w jakiś sposób pomagają odbiorcom. Informują, doradzają, inspirują czy dają odpowiedzi na pytania. Często są to teksty poradnikowe, artykuły eksperckie, tutoriale, infografiki czy video opisujące konkretne zagadnienia. Po co je tworzyć? Bo wzbudzają zaufanie klientów, budują markę eksperta i pomagają odbiorcom rozwiązać konkretne problemy. W dłuższej perspektywie zwiększają sprzedaż.

Zobacz moje przykładowe artykuły tematyczne o zasadzie 10 000 kroków i o zastrzeganiu znaku firmowego.

Jakie treści tworzy content writer?

  • teksty na blogi firmowe,
  • teksty poradnikowe,
  • artykuły eksperckie,
  • artykuły sponsorowane,
  • case studies (artykuły analizujące konkretne przykłady, np. wyjaśniające, jak firma pomogła swoim klientom),
  • raporty branżowe (obszerne teksty oparte na badaniach, które opisują rozlegle wybrany problem, przemysł lub trend)
  • e-booki,
  • scenariusze do eksperckich filmików.

SEO copywriting

SEO copywriting polega na pisaniu tekstów przyjaznych wyszukiwarce. Tworzeniu treści, które pomagają w pozycjonowaniu. Z biegiem lat bestie Google stają się głodniejsze i coraz mądrzejsze. Nie wystarczają im same słowa kluczowe w opisach czy artykułach, bo zwracają też uwagę na profil linków, odpowiedni układ treści oraz jej długość, unikatowość, jakość i wartość dla użytkownika. Tekst SEO powinien być merytoryczny, przydatny dla odbiorcy i zoptymalizowany pod konkretne słowa. Dobry copywriter zawsze doradzi, na jakie frazy warto się pozycjonować, zadba o odpowiednie nagłówki, o sprawy techniczne (opisy meta i title) i napisze treść, która posłuży klientom lub odpowie na ich pytania.

Wcześniej wspomniałam o content writingu. Czy wiesz, że wartościowe treści to jeden z 3 głównych czynników rankingowych Google? Teksty w znacznej mierze decydują o tym, jaką pozycję osiągnie Twoja strona w wyszukiwarce. Jeśli spychasz jakość na dalszy plan i skupiasz się wyłącznie na frazach kluczowych, to zostaniesz daleko za konkurencją.

Jakie teksty pisze SEO copywriter?

  • opisy produktów do sklepów internetowych,
  • artykuły na blogi firmowe,
  • teksty na strony internetowe.

Nadal wiele osób pisze tak zwane precle, zapleczówki i katalogi. To treści niskiej jakości. Zanim zlecisz komuś stworzenie tekstów pod SEO, podejmij decyzję, czy warto inwestować w kiepski content, który nie przyda się użytkownikom.

Inne rodzaje copywritingu

Uff, przebrnęliśmy przez najważniejsze. Jednak szukając copywritera do współpracy, możesz natknąć się też na inne pojęcia. W dużej mierze dotyczą copywritingu sprzedażowego lub content marketingu, więc opiszę je w kilku zdaniach.

  • E-mail copywriting, czyli pisanie maili i treści newsletterów. Przemyślane e-maile sprzedają, budują relacje i nakłaniają czytelnika do konkretnego działania (np. do dokończenia zakupów w sklepie, zapisu na szkolenie, przeczytania artykułu czy obejrzenia webinaru).
  • Techniczny copywriting to po prostu teksty dla branży technologicznej: specjalistyczne artykuły, ale też oferty firm IT, start-upów, firm budowlanych, logistycznych i innych.
  • Social media copywriting, czyli teksty na potrzeby mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter.

Wiesz już, jakich treści potrzebujesz? Teraz pozostaje pytanie, jak znaleźć copywritera, który je napisze.

Gdzie szukać skutecznego copywritera?

Znalezienie dobrego i efektywnego copywritera jest jak szukanie igły w stogu siana. Na portalach ogłoszeniowych, portalach aukcyjnych i na Facebooku zobaczysz mnóstwo ofert twórców treści. Możesz też sam zamieścić swoje ogłoszenie na grupach Copywriter Poszukiwany czy COPYWRITERZY. Łącznie jest tam ponad 26 000 osób, więc dostaniesz mnóstwo odpowiedzi, wiadomości prywatnych i linków do stron www. Wszyscy walczą o Twoją uwagę, więc zaczynają się licytacje czy przekonywanie o swojej wyższości nad konkurencją. Czasami wygląda to, jak rzucanie się wygłodniałych hien na smakowity kąsek w postaci Twojego zlecenia. 😉 A to nie idzie w parze z rzetelnością i z realizacją celów, które chcesz osiągnąć.

Mówi się, że od przybytku głowa nie boli. Ale jak tu wybrać rzetelną osobę do współpracy wśród dziesiątek kandydatów? Jak odróżnić, kto dopiero zaczął pisać teksty i stawia swoje pierwsze kroki, a kto ma spore doświadczenie i potrafi stworzyć dobre, skuteczne treści? Za chwilkę odpowiem.

Pozostaje jeszcze szukanie copywriterów przez wyszukiwarkę. Wiele doświadczonych osób, które są w tym zawodzie od dawna, ma swoje strony internetowe i blogi firmowe. A skoro trafiłeś do nich prosto z Google, to znaczy, że dbają o jakość swoich treści i chętnie dzielą się wiedzą. Przeglądając stronę www, możesz spokojnie przeczytać teksty w portfolio, zobaczyć, czy copywriter pisze przekonująco i czy odpowiada Ci jego podejście do biznesu oraz do pisania. Warto też sprawdzić rekomendacje klientów, z których dowiesz się, co o współpracy z daną osobą myślą inni przedsiębiorcy. Plus tego rozwiązania jest taki, że nie musisz czytać 70 wiadomości od nieznajomych na Facebooku, bo od razu kontaktujesz się z copywriterem, z którym współpraca wydaje Ci się obiecująca.

5 porad jak wybrać copywritera, który doda firmie skrzydeł

Teksty na stronach internetowych czy w katalogach reklamowych są wizytówkami firmy. Często stanowią też pierwszy kontakt klienta z Twoim przedsiębiorstwem. To od Ciebie lub od copywritera zależy, czy będą przyciągać jak magnes, znudzą odbiorcę, a może wzbudzą jedynie obojętność.

Dlatego nie powierzaj pisania przypadkowym osobom i nie wierz wszystkim zapewnieniom. To, że ktoś ukończył polonistykę czy ma magisterkę z marketingu internetowego, nie znaczy, że tworzy skuteczne treści. Z drugiej strony, to, że ktoś zrobił literówkę lub źle postawił przecinek, nie oznacza, że pisze źle. Grammar nazi to wróg copywritingu. Dobrzy copywriterzy często łamią też szkolne zasady językowe. O zgrozo, nawet zaczynają zdanie od „ale”. 😉

Zależy im na efektywności, a nie na tekście, który będzie wyglądał jak ładny obraz wystawiony w galerii, do której nikt nie przychodzi. Nie ma być pięknie. Ma być skutecznie.

No dobra, ale jak zweryfikować komu warto zaufać, a od kogo uciekać?

1. Sprawdź portfolio i zapytaj o doświadczenie

Często widzę, że podstawowym kryterium wyboru copywritera jest tak zwane „lekkie pióro”. Lekkość w pisaniu jest ważna, ale czy najważniejsza? Łatwość w tworzeniu treści nie sprawia, że są dobre. Powiedziałabym, że jest odwrotnie. Tekst, który czyta się z czystą przyjemnością, kosztuje copywritera najwięcej pracy. I odwrotnie, treści, które pisze się najprościej, mogą być trudne do przebrnięcia.

Twoim celem powinno być znalezienie osoby, która pomoże Ci osiągnąć zamierzone efekty, a nie takiej, która chwali się najlżejszym piórem. Dlatego zawsze pytaj o portfolio lub proś o płatne teksty próbne. Zobacz, co do tej pory napisał copywriter i jak czyta się jego treści. Czy są przekonujące?  Ciekawe? Czy chciałbyś, żeby promowały Twój produkt? Zwróć też uwagę na to, czy copywriter zna się na sprzedaży i marketingu. Czy jest w stanie doradzić Ci, jakie teksty pomogą Twojej firmie, a jakich lepiej unikać?

2. Zobacz, co myślą o nim klienci

Rekomendacje klientów to bardzo cenne źródło informacji. Dowiesz się z nich, jak wygląda współpraca z copywriterem, jakie efekty przyniosły jego teksty oraz za co cenią go klienci. Czy wysyła teksty w terminie? Czy komunikacja z nim jest sprawna i przyjemna? Przeczytaj referencje i opinie na stronie firmowej czy na profilu LinkedIn. Jeśli nie możesz ich znaleźć, zapytaj, jaki jest tego powód.

3. Ufaj osobom, które pytają i drążą temat

Copywriter jest ekspertem, więc powinien się znać i pisać z głowy? Byłoby pięknie, gdyby dobre treści powstawały tylko dzięki umiejętności pisania. Ale tak nie jest. Wartościowy i efektywny tekst opiera się na solidnych fundamentach, na konkretnej i rozległej wiedzy na temat firmy, klienta oraz produktu. Dlatego zwracaj uwagę, czy copywriter zadaje pytania. Czy dopytuje, co chcesz osiągnąć, kto jest Twoją grupą docelową i co daje Ci przewagę nad konkurencją.

Jeśli dostałeś brief do wypełnienia, to dobry znak. Pokazuje, że copywriter poważnie podchodzi do zlecenia i zależy mu na Twoim sukcesie, a nie na odbębnieniu roboty, za którą dostanie szybką kasę.

4. Uciekaj, gdy widzisz propozycję szybko, najtaniej i najlepiej

Zastanów się, dlaczego ktoś oferuje swoje usługi za kilka złotych. Pewnie nie ma doświadczenia, jest zdesperowany lub pisze na ilość, a nie na jakość. Same beznadziejne przypadki, bo zamiast dobrych treści dostajesz stertę śmieci w pliku Word. Skoro ktoś bierze 3 zł za tekst, to ile czasu na niego poświęci? Kilka minut? Jeżeli dopiero zaczyna i nie zna metod sprzedaży, to jak ma napisać ofertę, która przyniesie Ci wielu nowych klientów?

Jeżeli widzisz bardzo niską cenę, to powinna zapalić Ci się czerwona lampka. Zbyt często widzę, że klient jest zawiedziony współpracą z copywriterem, który obiecywał złote góry: teksty na wczoraj po 3 zł, które będą skutecznie sprzedawać produkt. Jak to się kończy? Dostajesz treść tworzoną maszynowo, która nie nadaje się do niczego, więc zlecasz pisanie tekstów innej osobie i płacisz za to podwójnie. Najtańszy copywriter kosztuje najwięcej. Nie stać Cię na niego.

Chcesz przeczytać więcej o cenniku copywritera? Napisałam o tym cały artykuł: “Cennik copywritera – dlaczego nie 1 zł?

5. Wybierz osobę, z którą kontakt jest prosty

Trudno zaprzeczyć, że Leonardo da Vinci był geniuszem. Ale był też osobą, która przyjmowała zlecenia na obrazy czy na inne dzieła, a potem milkła. Słynny człowiek renesansu odkładał wszystko na później, unikał kontaktu ze zleceniodawcami i nie kończył tego, co zaczynał. Po co Ci skuteczny copywriter, z którym nie możesz się dogadać i który nie wywiązuje się ze swoich obowiązków? Nie odpisuje na maile przez tydzień i zawala terminy? Wiadomo, że wypadki chodzą po ludziach i każdemu może się zdarzyć, że raz nie wyśle tekstu na czas lub z powodu wyjazdu firmowego nie odpisze na wiadomość przez kilka dni. Ale jeżeli takie sytuacje pojawiają się już na początku współpracy, potraktuj to jak znak ostrzegawczy.

Szukaj copywriterów, którzy podchodzą poważnie do swojej pracy i rozumieją Twoje cele. Wybieraj osoby, z którymi łatwo jest Ci nawiązać kontakt i które możesz zapytać o poradę w razie potrzeby.

Jak współpracować z copywriterem?

Jesteś już na finiszu. Znalazłeś copywritera i chcesz zacząć owocną współpracę. Czas na ustalenie jej warunków, które pozwolą uniknąć niedomówień czy nieprzyjemnych niespodzianek. Pamiętaj, żeby podpisać umowę lub przynajmniej zachować rozmowy mailowe (one też są wiążące).

Wyjaśnijcie sobie wszystko

Jakie są obowiązki copywritera, a do czego zobowiązujesz się Ty jako zleceniodawca? Każda ze stron musi wiedzieć, czego oczekiwać. Tak, żeby nagle na etapie poprawek czy rozliczenia nie było nieporozumień. Zminimalizuj ryzyko rozczarowań, ustalając konkretne warunki współpracy.

Określ, czego oczekujesz

Copywriter nie czyta w myślach, więc powiedz mu, jakie teksty Ci się podobają. Przydatne będą linki do stron internetowych czy artykułów. Nie bój się, że wykonawca je skopiuje. Po prostu czasami trudno ubrać w słowa konkretne oczekiwania, a wysłanie przykładowych treści pozwala określić, o czym tak naprawdę myślisz i jaki efekt chcesz uzyskać.

Już na wstępie ustalcie takie kwestie jak styl tekstów czy ich długość. Wielu copywriterów rozlicza się na podstawie liczby znaków: podają cenę za 1000 znaków ze spacją (1000 zzs). Może się okazać, że Ty oczekiwałeś treści na 3 000 zzs, a twórca wysłał Ci tekst na 6 000 zzs. Bo się rozpisał, chciał wyczerpać temat czy tak mu było wygodniej. Wtedy rodzi się konflikt, bo Ty nie chcesz płacić, za coś, czego nie potrzebujesz, a autor tekstu ma poczucie, że chcesz go oszukać.

Ustalcie liczbę poprawek

Grafika korekta

Nie zawsze będzie tak, że od razu dostaniesz od copywritera tekst, który zachwyci Cię w 100%. Nie spodoba Ci się jakieś określenie czy perspektywa, z jakiej autor przedstawił Twój produkt. Zauważysz błąd logiczny lub po kilku dniach stwierdzisz, że warto byłoby dopisać do artykułu nowy akapit. Nie zakładaj, że wykonawca będzie w nieskończoność poprawiał tekst. Większość osób oferuje 2-3 tury poprawek, a za kolejne zmiany oczekuje dodatkowego wynagrodzenia. U mnie są to zwykle 2 bezpłatne serie.

Poprawki nie są czymś oczywistym – nie każdy copywriter je gwarantuje. Dlatego zawsze o to dopytuj, żeby nie zostać z tekstem, który nie spełnia Twoich oczekiwań.

Termin realizacji i akceptacji tekstu

Jeśli we wtorek wieczorem zlecasz tekst, nie oczekuj, że trafi do Ciebie w środę rano. Dobre treści wymagają czasu, bo copywriter musi zrobić research: przeanalizować konkurencję, dobrze poznać Twój produkt oraz grupę docelową. Dopiero potem zajmuje się pisaniem, tworzeniem pomysłów, redakcją i korektą. Jeśli potrzebujesz treści “na wczoraj”, to najczęściej będą one dodatkowo płatne. Copywriter planuje pracę z wyprzedzeniem i w tej sytuacji musi odłożyć na bok zlecenie dla kogoś innego, żeby jak najszybciej zająć się tekstem dla Ciebie.

Ustalaj z wykonawcą realne terminy i się ich trzymaj. Określ, ile czasu masz na akceptację tekstu. Część osób zleca napisanie treści na już, a potem tygodniami nie znajduje chwili, żeby się im przyjrzeć i rozliczyć się z twórcą. Czy muszę dodawać, że nie sprzyja to owocnej współpracy?

Sposób rozliczenia

Faktura VAT, umowa o dzieło czy umowa zlecenie? Wpłata z góry czy rozliczenie po akceptacji tekstów? Nie wszyscy copywriterzy prowadzą własną działalność gospodarczą, jednak mimo to możesz dostać od nich faktury. Niektórzy wystawiają je przez zewnętrzny portal use.me.

Podpisując umowę o dzieło czy zlecenie z osobą, która nie prowadzi firmy, musisz liczyć się z dodatkowymi opłatami ( np. zaliczka na podatek dochodowy).

Często spotkasz się też z zaliczkami. Kiedy zaczynam współpracę z klientem, proszę o wpłatę 50% kwoty zlecenia i dopiero po jej otrzymaniu przechodzę do jego realizacji. To forma zabezpieczenia dla obu stron. Warto o takich kwestiach wiedzieć już od początku.

Zastanów się, czego potrzebujesz, jakie rozwiązanie jest dla Ciebie najwygodniejsze i ustal z copywriterem sposób rozliczenia.

Prawo autorskie

Autorskie prawa osobiste są niezbywalne. Copywriter może jednak przekazać Ci autorskie prawa majątkowe za pomocą odpowiedniego zapisu w umowie lub oświadczeniu. Pozwoli Ci to na komercyjne wykorzystywanie treści i bezpieczne czerpanie z nich korzyści finansowych. Często spotykam się z sytuacją, w której zleceniodawcy zwyczajnie o tym zapominają. Wielu nie jest też świadomych, że sama zapłata za tekst nie sprawia, że staje się on absolutną własnością kupującego.

Dopytaj copywritera, jakie prawa otrzymasz i ustalcie między sobą takie kwestie jak podpisy pod artykułami czy umieszczanie prac w portfolio twórcy.

Czujesz niedosyt informacji i chcesz dowiedzieć się więcej? Prawnik kreatywnych Wojtek Wawrzak z PraKreacji nagrał podcast na ten temat.

Początki bywają najtrudniejsze

…potem jest z górki. Wiesz już, jakie są rodzaje copywritingu, na co zwrócić uwagę przy wyborze copywritera i co warto z nim ustalić, żeby dobrze wam się współpracowało. Na pewno będzie Ci łatwiej znaleźć osobę, która dobrze zrozumie Twoją firmę. Nie gwarantuję, że się nie sparzysz, bo w Internecie łatwo trafić na kogoś, kto ładnie się prezentuje, ale niekoniecznie dobrze pracuje. Ale na pewno lepiej odróżnisz pseudo-copywriterów od profesjonalistów, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i zbudujesz silną markę. Szukaj, weryfikuj, ustalaj i oceniaj. A jak już znajdziesz copywritera, z którym świetnie Ci się pracuje, to się go trzymaj. 😉

BONUS – ankieta copywriterska

Na koniec mam dla Ciebie małą pomoc: ankietę, którą możesz wykorzystać we współpracy z copywriterem. To wzór, którego sama używam w codziennej pracy ze swoimi klientami. Definiuje najważniejsze kwestie dotyczące tekstu na stronę, dzięki czemu copywriter wie, co ma przygotować, a Ty – czego się spodziewać. To modelowy dokument, który możesz dostosować do swoich potrzeb, wypełnić i wysłać osobie, z którą nawiążesz współpracę.

Pobierzesz go tutaj: brief copywriterski

PS Jeżeli jesteś copywriterem, śmiało pobierz ten plik i zainspiruj się pytaniami! W końcu im więcej informacji mamy, tym lepsze teksty możemy tworzyć dla klientów. 🙂

 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Chcesz wiedzieć więcej?

Zapisz się do newslettera. Ja też nie lubię spamu, dlatego wysyłam tylko wartościowe maile – raz na kilka miesięcy.

Przeczytaj też: